Ładowanie…

Coś o erpegach

Opowiadamy o systemach, doradzamy jak grać i coś wspominamy o kostkach, które u nas kupisz :)
Start

Jak pomalować swoją pierwszą figurkę do bitewniaka. Część II – Malujemy figurkę różnymi technikami

Poradnik dla początkujących modelarzy krok po kroku I jak tam, figurkowy świrze, pierwsza figurka kupiona? Narzędzia przyszykowane i posegregowane? Wojownik umyty, skrawki usunięte i spiłowane, podkład schnie przy lampie? Świetnie! Czas na kluczową część bloga – malowanie zasadnicze i techniki malarskie, czyli etap, w którym Twoja figurka zaczyna żyć i wyglądać tak, jakby właśnie zeszła […]

Jak pomalować swoją pierwszą figurkę do bitewniaka. Część I – Przygotowujemy figurkę do malowania

Poradnik dla początkujących modelarzy krok po kroku Witaj w świecie małych gigantów! Jeśli kiedykolwiek patrzyłeś w sklepie na półkę pełną szarych figurek i myślałeś „wow, ale by to fajnie wyglądało, gdyby miały trochę koloru”, to jesteś we właściwym miejscu. Jestem tu po to, żeby przeprowadzić Cię przez każdy etap Twojej pierwszej malarskiej przygody! Nie martw […]

Star Wars: Shatterpoint – jak zacząć grać i nie przepaść w natłoku Mocy

Witaj w Shatterpoint – galaktyce pełnej bitew Jeśli kiedykolwiek marzyłeś, żeby dowodzić własną drużyną Jedi, Sithów, łowców nagród lub żołnierzy klonów w taktycznej walce na zrujnowanym dachu Coruscant — Star Wars: Shatterpoint to dokładnie to, czego szukasz. To nowoczesna figurkowa gra bitewna od studia Atomic Mass Games, która przenosi Cię prosto w środek emocjonujących starć […]

Wampir Maskarada IV – Pomysły na sesję i motywy w tle

Krew, tajemnice i nieśmiertelność Gościsz u mnie ponownie, miłośniku mroku i wiecznej nocy! Mój wychowanku, którego powierzyła mi w opiekę Twoja matka. Myślę, że wkrótce będziesz gotowy, by samodzielnie kroczyć po ciemnych zaułkach. Zostało nam ostatnie spotkanie. Po nim ulotnię się do własnych spraw w Seattle, Ty natomiast wybierzesz swoją ścieżkę. Po trzech poprzednich spotkaniach, […]

Wampir Maskarada III – Inspiracje z popkultury na wczucie się w klimat

Mrok, nienasycony głód, samotność i wieczne przekleństwo życia w cieniu – oto dziedzictwo wampira. Od pradawnych opowiastek ludowych, przez gotyckie powieści, aż po najnowsze produkcje filmowe i gry RPG – motyw wampiryzmu nieprzerwanie karmi naszą wyobraźnię. To fantazmat wpleciony w ludzkie istnienie i zmieniający się przez wieki od krwiożerczego demona po uwodzicielskiego arystokratę, w zależności […]

Wampir Maskarada I – Wprowadzenie w maskaradę

Wprowadzenie w maskaradę Gratulacje śmiertelniku. Twoje nędzne życie nabrało kolorytu wraz z chwilą, gdy nasza nieostrożna siostra w pijackim szale ukąsiła Cię w szyję. Musisz być nie lada zaskoczony… jeszcze wczoraj bawiłeś się w secret location na techno, a dzisiaj nie możesz znieść widoku światła, odrzuca Cię Twoja ulubiona bagietka czosnkowa, a dzwony kościelne wbijają […]

Wrota Baldura II – Wędrówka do Wrót Baldura – miejsca, społeczność, kultura

Przed wyruszeniem w drogę, chciałeś zebrać drużynę, ale czujesz się przeciążony wszystkimi systemami i swoją niewiedzą? Twoje awanturnicze życie przypomina bardziej błądzenie po omacku niźli ekscytującą przygodę? Nie bój się, to kieszonkowe kompendium pióra Twego ulubionego kartografa, historyka i bajarza – pana Fantazego z Neverwinter przeprowadzi Cię przez najważniejsze miasta i miejsca Torilu*. Noś ze […]

Zew Cthulhu #5 – mroczne inspiracje do kampanii w świecie Wielkich Przedwiecznych

Szeptem o północy – poradnik dla Strażników Tajemnic w Zewie Cthulhu Wybiła północ. Na niebie nie widać księżyca. Siedzimy teraz razem przy ognisku, ogień strzela iskrami wysoko, ale wcale nie jest nam cieplej. Czujemy coś zupełnie przeciwnego. Płomień jest zimny, smaga nas podmuchami lodu. Trzęsiemy się pod kocami, które wbijają nam się w ciało niczym […]

Wrota Baldura I – Wędrówka do Wrót Baldura – położenie, historia, polityka

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Jesteś sierotą wychowywanym przez mistrza Goriona i chciałbyś wyruszyć z gospody czystej jak tyłeczek elfiej panny w świat przygód, cudów i przeznaczenia, ale niestety nie masz złota na zacny ekwipunek, a także boisz […]

Mechanika Zewu Cthulhu – jak grać? Co trzeba wiedzieć?

Przyszła do mnie wieczorem, gdy już miałem zamykać biuro i wyjść do baru na szklaneczkę whisky. Jej czarne włosy i czerwona szminka zwiastowały kłopoty, w które ochoczo wpadnę. Wiedziałem o tym. Zleciła mi odnalezienie jej zaginionego brata. Miałem podążyć jego tropem do zapomnianego przez Boga miasteczka portowego. Jeszcze nie wiedziałem, jaką grozę odkryję w tamtym […]

Jak zacząć przygodę z Pathfinder? III. Twoje miasta startowe

Wiesz już, czym jest Golarion i jak powstał świat Pathfindera. Potrafisz wyrecytować z pamięci najważniejsze krainy i bogów świata młodszego brata DnD. Oczywiście wybrałeś już rasę swojej postaci i ubrałeś ją w klasowe ciuszki. Okej, tylko… gdzie właściwie, do jasnej anielki, masz się udać?! Tyle kropek na mapie, że dostajesz kręćka. Spokojnie, Twój pathfinderowy wybawiciel […]

Jak zacząć przygodę z Pathfinder? II. Rasy i Klasy

Ach, Pathfinder… prawdziwy raj dla fana gier fabularnych. Czas zanurzyć się w nowej historii pasjonującego świata Golarionu… tylko kim możesz się stać w świecie Pathfindera? Nie wiesz jeszcze, czy w tym świecie istnieją elfy i krasnoludy, czy możesz hasać gnomem lub goblinem, a może będziesz mógł leżeć na tapczanie jako panda? Istnieją jakieś unikalne rasy, […]

Jak zacząć przygodę z Pathfinder? I. Historia i kosmogonia

Usiądź wygodnie, podróżniku i posłuchaj opowieści o wspaniałej grze fantasy dla miłośników bratania się ze smokami i eksplorowania lochów. Pathfinder – jak to się zaczęło? Oto prozaiczne rozpoczęcie wielkiej przygody – fanom nie spodobał się kierunek obrany w czwartej edycji Dungeons & Dragons, więc zakasali rękawy, powiedzieli “potrzymaj mi soczek pomarańczowy” i wzięli sprawy we […]

Zapomniane Krainy D&D – Opowieści o Faerûnie #5 – Bogowie

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Bogów jak gwiazd na niebie Czyżbyś zastanawiał się, komu zawierzyć swój żywot, by cało wyjść z każdej opresji? Cóż, kim jestem, by oceniać potrzebę opieki? Jeno skromnym sługą awanturników, imć Fantazjelem z Neverwinter, […]

Warhammer 40K #2 – Religie

Jedyna słuszna wiara i obrzydliwe herezje pióra Adeptusa Ordo Hereticus Dariusa Fantasosa Prologus Byłeś głodny, nagi i zagubiony, lecz nasze Imperium, Młot Wojny Czterdziestego Tysiąclecia ludzkości nakarmił Cię, przyodział i dał dom. Służysz mu wiernie i nie zadajesz zbędnych pytań. Nie wodzi Cię na pokuszenie pycha, chęć władzy, żądza wiedzy ani ciekawość. Dobrze, Imperatorowi się […]

Zapomniane Krainy – Waterdeep – Kompendium Młodego Awanturnika #5

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Jesteś początkującym pogromcą beholderów, ale nie lubisz nachalnych spojrzeń, a od pyłu drogi łzawią Ci oczy? Chciałbyś poznać bezpieczne szlaki i najlepsze sklepy z kroplami do źrenic? Nie bój się, to kieszonkowe kompendium […]

Zapomniane Krainy – Północne szlaki do Waterdeep – Kompendium Młodego Awanturnika #4

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Jesteś początkującym lochołazem, lecz boisz się ciemności, za duże ostrze miecza klinuje się w wąskich przejściach goblinich jaskin, a magiczne eliksiry wypadają Ci z drżących rąk ze stresu? Chciałbyś poznać bezpieczne szlaki i […]

Jak tworzyć Scenariusz #2 – Trójkąt przygody, triki narracyjne i backstory

I jak? Miecze i włócznie rozdane? Mikstury nazwane? Pewnie masz już spisane niezłe opisy w notatkach najważniejszych punktów fabuły. Dobrze, cieszy mnie to. Robisz postępy. A teraz siadaj, opowiem Ci więcej! Wsłuchuj się w backstory – postacie budujące opowieść Zręcznym trikiem wprawnego Mistrza Gry jest włączenie graczy w pisanie scenariusza już na etapie przedsesyjnym. O […]