Ładowanie…

Coś o erpegach

Opowiadamy o systemach, doradzamy jak grać i coś wspominamy o kostkach, które u nas kupisz :)
Start

Warhammer 40K #2 – Religie

Jedyna słuszna wiara i obrzydliwe herezje pióra Adeptusa Ordo Hereticus Dariusa Fantasosa Prologus Byłeś głodny, nagi i zagubiony, lecz nasze Imperium, Młot Wojny Czterdziestego Tysiąclecia ludzkości nakarmił Cię, przyodział i dał dom. Służysz mu wiernie i nie zadajesz zbędnych pytań. Nie wodzi Cię na pokuszenie pycha, chęć władzy, żądza wiedzy ani ciekawość. Dobrze, Imperatorowi się […]

Waterdeep – Kompendium Młodego Awanturnika #5

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Jesteś początkującym pogromcą beholderów, ale nie lubisz nachalnych spojrzeń, a od pyłu drogi łzawią Ci oczy? Chciałbyś poznać bezpieczne szlaki i najlepsze sklepy z kroplami do źrenic? Nie bój się, to kieszonkowe kompendium […]

Północne szlaki do Waterdeep – Kompendium Młodego Awanturnika #4

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Jesteś początkującym lochołazem, lecz boisz się ciemności, za duże ostrze miecza klinuje się w wąskich przejściach goblinich jaskin, a magiczne eliksiry wypadają Ci z drżących rąk ze stresu? Chciałbyś poznać bezpieczne szlaki i […]

Jak tworzyć Scenariusz #2 – Trójkąt przygody, triki narracyjne i backstory

I jak? Miecze i włócznie rozdane? Mikstury nazwane? Pewnie masz już spisane niezłe opisy w notatkach najważniejszych punktów fabuły. Dobrze, cieszy mnie to. Robisz postępy. A teraz siadaj, opowiem Ci więcej! Wsłuchuj się w backstory – postacie budujące opowieść Zręcznym trikiem wprawnego Mistrza Gry jest włączenie graczy w pisanie scenariusza już na etapie przedsesyjnym. O […]

Gawęda o Warhammerowym Lore Starego Świata #3 – Religie w Starym Świecie

Herezja. Słowo tak niewinne, a tak niebezpieczne. Oznaczało kiedyś “opcję”, wybór czegoś, co nie jest zgodne z główną doktryną. Obecnie jednak stanowi piętno odrzuconych, wolnomyślicieli, którzy pod jarzmem teokracji wybrali brutalną prawdę, wolność. Bo jedyne, co mogli utracić, to pętające ich okowy ignorancji. Religia to straszliwa broń. Przewodzi masom, pogrąża cywilizacje, podnosi ducha i porusza […]

Zew Cthulhu #4 – Podstawowe informacje

Witajcie poszukiwacze tajemnic, badacze nieznanego, pokolenie odkrywców gotowych przemierzać umysłem kosmos idei i strachu. Tak prawdopodobnie zacznie się pierwsza interakcja w czasie grania w Zew Cthulhu. Super, klimacik siadł, jakieś tajemnice, sny, potwory, muzyka z płyt winylowych i Ford T na ulicach. Niby znajome, a jednak tak obce. Mistrz gry, czy Strażnik Tajemnic, jak zwykło […]

Gawęda o Warhammerowym Lore Starego Świata #3 – Pobożne france i państwa ościenne

Wybraniec przyszedł na świat, zjednoczył plemiona, przepędził barbarzyńców, chaosytów i orków. Nie pozostało nic innego, jak tylko cieszyć się sielanką, korzystać z życia i budować nowe, silniejsze społeczeństwo. No właśnie nie do końca. Miękkie środowisko tworzy miękkich poddanych, a do tego Sigmar nie dopuści. Sprawił zatem, w całej swojej mądrości, że Imperium borykało się z […]

Moja pierwsza sesja RPG – co cię czeka przy stole?

W szkole podchodzi do Ciebie ten dziwny dzieciak. Ma dłuższe, trochę przetłuszczone włosy, nosi się na czarno i słucha cięższej muzyki. Widział, jak zaczytujesz się w Hobbicie i zagaduje o fantastykę. Od słowa do słowa i wspomina, że jego rodzice wyjeżdżają na weekend, a chata stoi pusta. Wspomina coś o jakichś grach, chyba planszowych. Nie […]

Gawęda o Warhammerowym Lore Starego Świata #2 – Zmiany polityczne, plemiona ludzkie i Sigmar Młotodzierżca

Zatem spotykamy się ponownie na kolejną lekcję historii. Ostatnio ustaliliśmy już, jak został stworzony Stary Świat i jakie siły w nim rządzą, czy też o rządzenie nim walczą. Teraz natomiast porozmawiamy o przełomowych wydarzeniach ery ludzi i zmianach politycznych na terenach zamieszkałych przez spadkobierców Przedwiecznych. W naszym kontekście najważniejsze będą wydarzenia z samego Imperium, jednak […]

O tym, jak zwiększyć immersję podczas sesji papierowego RPG #2 – Wewnętrzne stymulatory

W pierwszej części naszego bloga skupiliśmy się na tym, jak zewnętrzne elementy – takie jak rekwizyty, muzyka czy światło – mogą wzmocnić immersję podczas sesji RPG. Jeśli chcesz go sobie odświeżyć – służymy pomocą (<-klikaj śmiało, miłego czytania!) ^^ Teraz czas zanurzyć się w samą rozgrywkę, we wnętrze sesji i przyjrzeć się temu, co może […]

Porównianie systemów Warhammera

Kosmiczne 40000. Fantastyczne Fantasy. Heroiczne Age of Sigmar. W dawnych czasach trzy główne gałęzie Warhammera żyły ze sobą w pokoju… Nie, chwila, zaraz. Wróć. To już było w tekście o porównaniu uniwersów (<-no nie wstydź się, kliknij, poczytaj ;3). Hmmm. Czyli wiemy już, jakie uniwersa istnieją i czym się charakteryzują. W takim razie spróbujmy inaczej. […]

Czym się różnią uniwersa Warhammera

Kosmiczne 40000. Fantastyczne Fantasy. Heroiczne Age of Sigmar. W dawnych czasach trzy główne gałęzie Warhammera żyły ze sobą w pokoju, jednak kiedy wycofano ze sprzedaży DnD w polskiej edycji, wszystko się zmieniło. Tylko John Warhammer, mistrz wszystkich uniwersów mógł zaprowadzić pokój i porządek. Po niewielu miesiącach walki tak też się stało. W pięknym kraju Polska […]

Jak wygląda sesja RPG? Każdy był kiedyś nowy!

Wkraczasz na polanę, na której ktoś w pośpiechu zgasił ognisko. Zwęglone polana dymią i syczą. Nagle w oddali słyszysz kobiecy krzyk. Co robisz? Gry fabularne, znane również jako gry RPG (Role-Playing Games), to od wieków wciągająca forma rozrywki, która łączy w sobie elementy opowiadania historii, strategicznego myślenia oraz interakcji społecznych. Tu krasnoludy ścierają się z […]

Warhammer Age of Sigmar: Soulbound – Jak stworzyć postać?

“Stary Świat eksplodował od nadmiaru magii. Chaos ogarnął wszystkich Bogów i wielkich Herosów, którzy stąpali po ziemi, tej ziemi. Wszystkich? Otóż nie! Ostał się jeden epicki wojownik, największy z wielkich, posiadający niezniszczalną tarczę fabuły – Sigmar Młotodzierżca. On, jak i kilka mniej ważnych person, jak Grungni, Nagash czy Gotrek, zostali uratowani z upadającej rzeczywistości. Kilka […]