Ładowanie…

Coś o erpegach

Opowiadamy o systemach, doradzamy jak grać i coś wspominamy o kostkach, które u nas kupisz :)
Start

Warhammer Fantasy – O krainach tego świata #4

Jesteście spragnieni kolejnych historii z odległych krain? Ostatnio mieliśmy okazję gościć Bretończyka, który opowiedział nam o religii, rycerskości i wysokiej kulturze naszego zachodniego sąsiada. Dziś spotkamy się z kulturą dziką i barbarzyńską. Naszym gościem będzie Bogdani Strielcow, który przybył z mroźnego Kislevu i raczył zatrzymać się w naszych skromnych progach. {M} – Witam Pana serdecznie, […]

Mechanika Year Zero – porównanie systemów

Year Zero Engine to bardzo popularna mechanika RPG, która z roku na rok zdobywa coraz więcej fanów. Jej główne zalety to niski próg wejścia, dynamiczne zasady rozgrywki oraz duży wybór gier, które wykorzystują proponowane przez nie rozwiązania. W poniższym artykule sprawdzamy, czym wyróżniają się poszczególne systemy działające na Year Zero i kto powinien się nimi […]

Akcesoria dla początkujących na sesje RPG – w co warto zainwestować?

Osoby, które uwielbiają grać w RPG często przygotowują się do sesji jak do długotrwałej i wymagającej wyprawy. Oznacza to plecak wypełniony podręcznikami, kośćmi, przyborami do pisania i innymi niezwykle przydatnymi i zarazem klimatycznymi akcesoriami. Jeżeli też chcesz być gotowy na każdą sytuację i sprawić, by Twoje rozgrywki szły gładko i wyglądały zjawiskowo, koniecznie zapoznaj się […]

Jak prowadzić sesję RPG? Triki i porady #4

Jak już wspominałem, opowiem Ci teraz, w jaki sposób możesz próbować oddawać realizm dziejących się wydarzeń siedząc przy stole. Punkt I. Postacie wiedzą więcej niż gracze W trakcie nawet dobrze poprowadzonej narracji słuchaczowi może umknąć coś, co jego postać powinna wiedzieć. Jeśli przez tydzień drużyna wędrowała z krasnoludem o imieniu Khazdul, to raczej członkowie drużyny […]

Jak prowadzić sesję RPG? Triki i porady #3

Trzy punkty w trzeciej odsłonie tego poradnika będą poświęcone przygotowywaniu sesji. Kolejne 3 punkty w odsłonie czwartej zostaną poświęcone technikaliom przy stole (a czasem obok niego lub nad nim). Ale dość już tej czczej gadaniny. Ta tylko chciałem zapowiedzieć. Punkt I. Inspiracje W poprzedniej części radziłem, abyś swój arsenał przygotowania do sesji zwiększył o uniwersalne spotkania, […]

Jak prowadzić sesję RPG? Triki i porady #2

Cześć! Zgodnie z zapowiedzią zamieściłem tu kilka słów na temat tego, jak sprawić, aby świat, który przedstawiasz swoim graczom, sprawiał wrażenie ‘otwartego’. Innymi słowy, jak sprawić, aby gracze myśleli, że zaplanowałeś wszystko, mimo że, jak wiemy, zaplanowanie całej przygody od A do Z jest w praktyce niemożliwe. Punkt I. Notatki z pozoru niepotrzebne Nie sposób […]

Jak prowadzić sesję RPG? Triki i porady #1

Skoro tu trafiłeś, to pewnie masz do poprowadzenia jakąś sesję RPG. Bez znaczenia czy grałeś już w RPGi jako gracz i masz przed sobą poprowadzenie pierwszej sesji jako Mistrz Gry, czy nie grałeś jeszcze w ogóle w RPGi, czy też jesteś osobą, która pierwsze “mistrzowanie” ma za sobą – ufam, że w każdym przypadku znajdziesz […]

Genesys RPG #1 – Twilight Imperium

Pieśń przeszłości Ponad trzy tysiąclecia temu sojusz Federacji Sol, Uniwersytetów Jol-Nar oraz Emiratów Hakanów dokonał bombardowania planety Mecatol Rex, w wyniku którego zginął ostatni Imperator Lazaxów. Był to jeden z wielu akordów rozrywającej galaktykę wojny domowej w której Wielkie Rasy tocząc wojny ze sobą równocześnie wchodziły w wątłe sojusze przeciw imperialnemu despotyzmowi Lazaxów przejawiajacemu się […]

Genesys RPG – Podstawowe założenia systemu i tworzenie postaci

Jeden podręcznik – Wiele możliwości Od starego świata kiedy to słońce było bogiem, a świat był pełen skrzatów, wodników i leszych, przez feudalne królestwa wysokiego średniowiecza wzbogacone o elfich magów i krasnoludzkie karawany, przy porywistym wietrze, szumie morza i łopocie żagli u brzegów nowych ziem, przy widoku mechanicznych koni przemierzających ulice industrialnego parowego miasta, wikłając […]

Tajemnice Pętli #5 – Pętla w podwarszawskim Rembertowie

Polskie wydanie gry Tajemnice Pętli umożliwia przeniesienie rozgrywki do zupełnie nowych klimatów. Jako tło dla wydarzeń udostępnia jedno z warszawskich przedmieść gdzie mieści się radziecki poligon wojskowy – Rembertów. Alternatywne lata 80-te w tym otoczeniu mogą wyglądać zupełnie inaczej niż w Szwecji czy Stanach Zjednoczonych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź nasz artykuł! Stołeczne przedmieścia […]

Tajemnice Pętli #4 – Dowiedz się więcej o amerykańskiej pętli

Nie czujesz się zbyt dobrze w skandynawskich klimatach i marzy Ci się poprowadzenie kampanii z odnośnikami do popkultury, która jest nieco bardziej uniwersalna? Amerykańskie Boulder City może być zatem idealnym settingiem pod Twoją grę. Dowiedz się na jego temat nieco więcej i zobacz w jaki sposób możesz umieścić w nim swoją rozgrywkę.  Punkt wyjścia? Senne […]

Mutant: Rok Zerowy #2 – Inne oblicza mutacji w Genlab Alpha. Rozszerzenie.

Postapokaliptyczny świat można opisać na wiele sposobów, ale jedno jest pewne – nie jest on martwy i wyludniony. Podstawowy podręcznik Mutant: Rok Zerowy dokładnie opisuje społeczność mutantów, ale to nie jedyne inteligentne istoty, które zamieszkują to uniwersum. W tym artykule przyjrzymy się bliżej ciekawej społeczności przedstawionej w dodatku Mutant: Genlab Alpha.  Rozszerzenie Mutant: Genlab Alpha […]

Obcy: Gra Fabularna #2 – Frakcje

Wbrew pozorom Obcy: Gra Fabularna to nie tylko straszne historie o przetrwaniu i walce z ksenomorfami. W ostatnim artykule nakreśliliśmy pokrótce główne siły dzielące między sobą wpływy w kosmosie. Teraz przyjrzymy się im bliżej i zagłębimy się w polityczne gierki XXII wieku. Zawarte tu informacje pomogą Ci w stworzeniu wiarygodnego świata, w którym Twoi gracze […]

Vaesen: Mityczne Istoty #2 – Polska w Vaesen

Vaesen: Mityczne Istoty to gra fabularna, która umożliwia wcielenie się w członków tajemniczego Towarzystwa, które bada i jeżeli zajdzie taka potrzeba również zwalcza istoty nadnaturalne. Bazowy setting gry to Skandynawia, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by przenieść rozgrywkę w realia XIX wiecznej Polski. Jeżeli chcesz dowiedzieć się na ten temat więcej, to zapraszamy do […]

Zew Cthulhu #2 – O Cthulhu i gwiazdach

Wspomnienie Odsłoniłem przed Tobą rąbek tajemnicy dotyczący ukrywanych w świecie tajemnic. Mam nadzieję, że nie potraktowałeś tego jak czczej akademickiej rozprawy; na wzór historycznych pogawędek gdzie wspomina się dawne czasy, biologicznych opisów dziwnych stworów czy geograficznych wtrętów o nikomu nieznanych i niepotrzebnych miejscach. To co przekazałem Ci ostatnio to wiedza śmiertelna – wielu umarło aby […]

Tajemnice Pętli #3 – Gdzie broją szwedzkie dzieciaki?

Chociaż rozgrywka w Tajemnice Pętli może toczyć się w niemal każdy miejscu na ziemi, podręcznik podstawowy dostarcza parę gotowych propozycji, na które zdecydowanie warto zwrócić uwagę. To prawdziwa skarbnica wiedzy i zahaczek, które mogą pomóc zarówno Mistrzyni Gry, jak i Dzieciakom wczuć się w klimat alternatywnych lat 80-tych.  Przedmiejski raj dla dzieciaków Twórcy gry unikają […]

Figurki z druku 3D do sesji RPG

Jeżeli jesteś graczem lub mistrzem gry i chcesz, by sesje w których uczestniczysz były jeszcze bardziej niezapomniane, koniecznie zainwestuj w klimatyczne akcesoria. Figurki wykonane w technice druku 3D to świetny pomysł na to, by jeszcze lepiej wczuć się w postać czy przedstawić w ciekawy sposób NPC’a lub wroga.  Żywiczne figurki 3D – dlaczego warto?  Istnieje […]

Stylowy ekran z drewna dla Mistrza Gry

Jesteś fanem erpegowych gadżetów i szukasz czegoś, co nie tylko będzie świetnie się prezentować na Twoim stole, ale także spełniać praktyczną funkcję podczas rozgrywki? Koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą na drewniane ekrany dla Mistrza Gry. To stylowe akcesorium, z którego na pewno będziesz zadowolony. Drewniany ekran Mistrza Gry – dlaczego warto? Istnieje wiele powodów […]

Warhammer Fantasy – O krainach tego świata #2

Pamiętacie wysokiego halflinga, który do biblioteki zaglądał prawie tak często, jak do kuchni? Co ja mówię, może nawet zaglądał równie często! A już z całą pewnością kiedy do niej zaglądał, w rękach zawsze trzymał jakąś książkę czy mapę. Sama widziałam, jak aby nie tracić czasu, jadł jajecznicę nałożoną na… Dzieje Magnusa Wielkiego! Elias Hayfoot wraca […]