Ładowanie…

Coś o erpegach

Opowiadamy o systemach, doradzamy jak grać i coś wspominamy o kostkach, które u nas kupisz :)
Start

Kości Księżycowego Smoka tylko u nas!

Chcesz go zobaczyć, prawda? Nieuchwytny srebrny blask skrzydeł i lazur oczu. Rozmarzyłem się. 💙 Tak, widziałem go, raz w życiu, na moment, na mrugnięcie. Najpiękniejsza impresja w mym małym i smutnym żywocie. Mówią, że jest sposób na zobaczenie go w całej okazałości, podobno wręcza Ci nawet prezent. Nie wierzę w to, ale chętnie opowiem Ci […]

Powrót Białego Wilka!

Przedsprzedaż na POLSKĄ wersję Wiedźmina już ruszyła! Wciel się w rolę profesjonalnego zabójcy potworów i zanurz w legendarnym świecie znanym z wiedźmińskiego uniwersum! ⚔️ Wiedźmin: Stary Świat to przygodowa gra planszowa, która zabiera graczy w podróż po fantastycznym świecie pełnym niebezpieczeństw, tajemnej magii, mrocznych sekretów i niezwykłych miejsc, które tylko czekają na odkrycie. 🌲 Akcja […]

wesołych świąt

Wesołych Świąt, Awanturnicy!

Z gór lawiny smoczych skarbów🐉, z lasów sto lat elfickiej mądrości🧝‍♀️, a z meandrów podziemi sto lat awanturniczej odwagi⚔️! Niech te Święta będą dla Was jak epicka przygoda trzech rycerzy (#pdk), nadchodzący rok aby był pełen krytycznych sukcesów, a Wasze marzenia niech spełniają się jak najpiękniejsze questy. Wesołych Świąt, Awanturnicy! 🎄🥂 Do życzeń dołącza się […]

„Wasze kostki są utracone, ale nie martwcie się…”

W świecie pełnym magii i przygód trzy odważne dusze – Hagrid, Iskierka i Fantazjel – wyruszyły na niebezpieczną wyprawę, przepełnioną potworami, zagadkami i skarbami. 🐉 Jednak pewnego dnia, w trakcie poszukiwań w mrocznym lesie, coś strasznego przytrafiło się ich grupie. Podczas noclegu w starej chacie, drużyna nieświadomie zostawiła swoje ukochane kości do gry na stole. […]

Kości obserwujące każdy Twój ruch!

Biedny Viserion. Zrodzony w zawstydzeniu, przy nagiej matce, co dupskiem świeciła na widoku całego plemienia. 🙄 Smok z trudnej rodziny. Nie dość, że najmniejszy spośród rodzeństwa i imię miał po nieudolnym królu Viserysie, bracie Danki i swoim wujku (nikomu takiego nie życzę), to jeszcze baba, co niby jest jego matką, go nie ochroniła i skończył […]

brelok mini kości rpg metalowe

Kieszonkowe zestawy kości!

Kiedy nasz podróżnik dotarł do Krainy Liliputów, zagrał z nimi w grę fabularną. Możesz być zdziwiony, dlaczego akurat tak potoczyły się losy Guliwera. Mógł przecież wziąć sobie we władanie cały kraj, bo żadna armia lilipucka nie miała z nim szans. Ich więzy nałożone na niego na plaży były mierne i cienkie. Lecz nasz podróżnik miał […]

Jak tworzyć Scenariusz #1 – Garść praktycznych wskazówek

Dziś chciałbym podjąć temat stary, jak sama refleksja nad ulepszaniem RPGów, a więc zagadnienie pisania scenariuszy tak, by były ciekawe, nieprzewidywalne, nietuzinkowe… czyli po prostu lepsze! Na początek chciałbym jednak zacytować słynnego myśliciela i mistrza snucia historii – Mr Gibbs’a, który zwykł był mawiać: „Kodeks piracki to wskazówki, nie reguły…” i tak też należy traktować […]

Jak zacząć grać w Dungeons & Dragons?

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Przed wyruszeniem w drogę…Dungeons & Dragons to historycznie pierwszy i zarazem najpopularniejszy na świecie system RPG. Dziś krótkie wprowadzenie do tego, czym jest D&D i czego potrzebujecie, by zacząć własną przygodę w podziemiach […]

Diuna: Przygody w Imperium – Podstawowe założenia systemu i tworzenie postaci

Wstęp A więc postanowiłeś wziąć udział w politycznych intrygach Imperium. Dobrze. Wiedz jednak, że tak, jak wpływy w galaktyce i na Arraksis zdobywa się również poza piaszczystą planetą, tak też polityka nie ogranicza się wyłącznie do Harkonenów czy Atrydów. W grze Diuna: Przygody w Imperium, zanim przejdziesz do tego, jakie cechy będzie miała Twoja postać, […]

Zapomniane Krainy – Mirabar – Kompendium młodego awanturnika albo miast opisanie #2

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Jesteś początkującym awanturnikiem. Spakowałeś wszystkie magiczne eliksiry do plecaka, przypasałeś oręż, przywdziałeś swą pierwszą zbroję zakupioną od wędrownego kupca i wziąłeś do ręki mapę… ale podrapałeś się po głowie, bo nie wiesz, gdzie […]

Poradnik Truciciela #2 – Skrzynia Mistrza Gry, czyli rekwizyty na sesji

Na dnie wielkiej szafy spoczywa ciężka skrzynia, do której pod groźbą obłędu nie może zaglądać żaden gracz. Dziś jednak uchylimy jej wieko i wyciągniemy kilka przedmiotów, które mogą urozmaicić Wasze sesje. Zagadnienie stosowania rekwizytów w czasie sesji było poruszane przez wielu twórców w licznych poradach dostępnych w sieci. Chciałbym się włączyć w tę dyskusję, dorzucając […]

Poradnik Truciciela #1 – Jak nie dawać questa

Nieznajomy pracodawca z karczmy Jeżeli grywacie w RPGi w klimatach fantasy, to zapewne nieraz zdarzyło się Wam dostawać lub dawać (jeżeli występujecie w roli Mistrza Gry) zadania od tajemniczego jegomościa przesiadującego w lokalnym przybytku trunków i hazardu. Ktoś może powiedzieć, że to ograny motyw, ktoś inny, że czuje do niego pewien sentyment, ale nie o […]

Zapomniane Krainy – Luskan – Kompendium młodego awanturnika albo miast opisanie #1

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Jesteś początkującym poszukiwaczem przygód, ale potykasz się o własny miecz, gubisz magiczne buty na trakcie i pocisz się w obszernej, grubej szacie czarownika? Nie wiesz dokąd pójść i gdzie szukać intratnych awanturniczych zleceń? […]

Diuna #1 – Wstęp do świata

List z przeszłości Nieznany przyjacielu z przeszłości! Odebrałem Twój list. Oprócz wyrazów zdziwienia muszę również złożyć Ci gratulacje. Fakt, że udało Ci się wysłać wiadomość do człowieka żyjącego 20 tysięcy lat później niż Ty jest tak zdumiewający, jak i godny podziwu. Nasze życie różni się od Twojego w tysiącach dziedzin na tysiąc możliwych sposobów. Jeśli […]

Zapomniane Krainy D&D – Opowieści o Faerûnie #4 – Obecna w nim magia

Jeśli chcesz przygotować się do sesji jeszcze lepiej, sprawdź nasze darmowe PDF z dodatkami i pomocami do Dungeons and Dragons – tutaj. Wejście do biblioteki Znów przyszedłeś posłuchać starczych bajań, przyjacielu? Długoś zwlekał z następną wizytą. Mam nadzieję, że historie o Podmroku wlały Ci nieco oleju do głowy i nie miałeś żadnych niemądrych pomysłów. Nie […]

Coriolis #1 – poznaj Baśnie Tysiąca i Jednej Nocy w Kosmosie

Interesujesz się Sci-Fi lub Space Operą i chciałbyś poznać nowy system RPG, w którym mógłbyś przeżyć niezapomniane kosmiczne przygody? W takim razie koniecznie wypróbuj Coriolis: Trzeci Horyzont i poznaj oryginalny oraz rozbudowany świat, którego nie znajdziesz w żadnej innej grze! Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego uniwersum, sprawdź nasz artykuł!  Coriolis: Trzeci Horyzont […]

Tajemnice Pętli #6 – Czas powodzi – Pętla we Wrześni

W poprzednich odcinkach serii omówiliśmy ze szczegółami trzy Pętle opisywane przez podręcznik główny do gry Tajemnice Pętli – szwedzką, amerykańską i polską (w Rembertowie). Co ciekawe, dodatek Tajemnice Powodzi wprowadza do gry także kolejne miejsce, znajdujące się na terenie naszego kraju – chodzi o odcinek Pętli w podpoznańskiej Wrześni. Jeżeli chcesz dowiedzieć się o nim […]

Obcy: Gra Fabularna #3 – Życie w korpusie Kolonialnych Marines

W uniwersum Obcego istnieje wiele sił i frakcji, ale mało która z nich jest tak dobrze znana, jak Kolonialni Marines. To najlepsi żołnierze w galaktyce, którzy niestrudzenie walczą o to, by zagrożenia związane z eksploracją kosmosu nie dosięgały zwykłych kolonistów. Przynajmniej w teorii. W praktyce to siła wykorzystywana przez Zjednoczone Ameryki do osiągania ich politycznych […]

Mutant: Rok Zerowy #3 – Nie tylko mutacje. Zagraj robotami!

Mutanty oraz antropomorficzne zwierzęta to za mało? Gra Mutant: Rok Zerowy jest w stanie zaoferować zdecydowanie więcej. Jeżeli chcesz wyjść jeszcze mocniej poza utarte schematy, koniecznie zapoznaj się z kolejnym dodatkiem do podręcznika głównego. Mowa tu o Mutant: Mechatron, który bardziej rozszerza postapokaliptyczny świat i pozwala na stworzenie grywalnej postaci, która będzie inteligentnym i świadomym […]

Vaesen: Mityczne Istoty #3 – Vaesen z mitycznej Brytanii

Świat znany z gry Vaesen: Mityczne Istoty stale się rozrasta. O ile podstawowy podręcznik pozwala na prowadzenie przygód w XIX wiecznej Skandynawii oraz Polsce pod zaborami, to nie koniec wszystkich możliwości. Dodatek “Mityczna Brytania i Irlandia” umożliwia zabranie graczy i ich postaci na tytułowe wyspy i pokazanie im zupełnie nowego magicznego świata. Sprawdź, na co […]