Ładowanie…

Warhammer Age of Sigmar: Soulbound – Jak stworzyć postać?

“Stary Świat eksplodował od nadmiaru magii. Chaos ogarnął wszystkich Bogów i wielkich Herosów, którzy stąpali po ziemi, tej ziemi. Wszystkich? Otóż nie! Ostał się jeden epicki wojownik, największy z wielkich, posiadający niezniszczalną tarczę fabuły – Sigmar Młotodzierżca. On, jak i kilka mniej ważnych person, jak Grungni, Nagash czy Gotrek, zostali uratowani z upadającej rzeczywistości. Kilka katastrof na skalę kosmiczną później i jesteśmy tutaj. Kuźnia ciał, które będą kiedyś domem dla dusz z krainy Azyr. Tak powstaje nowa historia. Tak powstają Nieśmiertelni Gromowładni. – Nie nieśmiertelne marionetki, czyli Gromowładnego opisanie.”

Ach, wspaniała Jesienna Gawęda, jak ja się cieszę, że już zdechła. Elitaryzacja hobby, które wymaga od Ciebie siedzenia w piwnicy z innymi nerdami i robienia matematyki. Świetny plan, ktoś to fenomenalnie przemyślał. Ale nie wchodźmy już w buty, czy też trzewiczki innych ludzi. Spójrzmy w nową, świetlaną przyszłość. Może trochę nazbyt oślepiającą.

Przed państwem Warhammer gdyby był D&D!

No, może nie do końca, ale ciężar rozgrywki na pewno zmienił klasę wagową. Teraz mamy do czynienia z rasowym high-fantasy. Zamiast grupy parobków, która przewraca się w błocie, próbując pokonać przerośniętego Ska… szczura w piwnicy, mamy do czynienia z herosami opisywanymi w kronikach imperiów.

W tej grze przyjdzie nam się wcielić w grupę Duszosplecionych (lub też nie, ale o tym opowie wam już wasz mistrz gry), których głównym celem i obowiązkiem jest bycie popychadłami bogów agentami specjalnymi jego Sigmarowskiej mości. Staniecie naprzeciw najdziwniejszym i najróżniejszym wyzwaniom, jakie “nowy” Stary Świat zrodził. Będziecie podróżować po kontynentach, planetach i planach egzystencji, aby wyplenić Chaos lub raz na zawsze przypieczętować jego dominację.

Gatunki

Każdy archetyp posiada predestynowane wartości startowe atrybutów i umiejętności, zestaw talentów i ekwipunek startowy. Zawarte są również informacje o gatunku lub dostępnych do wyboru gatunkach. Przedstawiają się one następująco:

GatunekFrakcjePremia Gatunkowa
CzłowiekOddani Sigmarowi, Kolegia Wiedzy TajemnejWszechstronność:Otrzymujesz jeden dodatkowy talent, którego wymagania spełniasz.
Nieśmiertelny GromowładnyZe względu na charakter “narodzin” Gromowładnych, nie są oni podzieleni na odrębne frakcje. Stanowią jedność idącą ze słowem Sigmara na ustach.Przekuty:Podczas tworzenia bohatera rzuć 1k6, aby ustalić, jak wiele razy byłeś Przekuty. Jeśli wyrzucisz 6, rzuć jeszcze raz i dodaj wyniki do siebie. Kontynuuj proces tak długo, aż wypadnie wynik inny niż 6.Gdy umrzesz, możesz zostać Przekuty. Ten proces może zająć od kilku godzin do nawet wielu lat. Ustal ze swoim MG najlepszy moment na twój powrót do przygody.Nieśmiertelni Gromowładni są związani z Sigmarem. Nie mogą stać się Duszosplecionymi oraz nie mogą używać Ognia Duszy.
AelfSabat Mrocznych, Córki Khaina, Lud Głebin Idoneth, Okrutni KorsarzeDługowieczność:Podczas procesu tworzenia postaci otrzymujesz dodatkowe 2 PD do wydania na Umiejętności. Oba PD muszą być wydane na tę samą umiejętność.
DuardinOgniobójcy, Władcy KharadronówZbyt uparty, aby umrzeć:Twoja maksymalna liczba Ran zwiększa się o 2, tak samo jak liczba pól na Torze Ran.
SylvanethWszyscy jesteśmy z jednego Drzewa, więc czemu mielibyśmy się dzielić, miast ku zjednoczeniu dążyć?Naturalny pancerz:Twój podstawowy Pancerz wynosi 2. Jeśli ulegnie uszkodzeniu – odrośnie i zregeneruje się po zakończeniu Odpoczynku. Nie możesz nosić zbroi, ale możesz wzmocnić swój naturalny Pancerz.

Cechy

W procesie doboru Archetypu, poszczególne postaci będą miały odgórnie narzucone bazowe wartości cech. Czymże jednak owe cechy są? To trzy solidne podpory stanowiące fundament waszej postaci. Opisują jej wrodzone przymioty w kategoriach fizycznych, psychicznych i duchowych. Zatem, jak można się łatwo domyślić, przedstawiają się one następująco:

  1. Ciało – wyraża ogólną sumę zdolności w zakresie refleksu, siły, kondycji czy koordynacji ruchowej. Wpływa na zdolności związane z walką, to znaczy Zwarcie (skuteczność w starciu na bliski dystans) i Obronę (czyli szanse na uniknięcie obrażeń).
  2. Umysł – reprezentuje inteligencję, czujność i spostrzegawczość, jak również szeroko pojętą kreatywność postaci. Wpływa na Celność (skuteczność w walce na daleki dystans), Inicjatywę (szybkość reakcji w czasie starcia) oraz Wrodzoną Czujność (percepcję na otaczający świat).
  3. Dusza – przedstawia poczucie samoświadomości, determinację, jak i odporność na mroczne siły Chaosu. Wpływa na Zapał (skuteczność w posługiwaniu się cudami, jak i zdolności do podejmowania dodatkowych działań w walce).

Każdy ze wspomnianych parametrów jest wyrażony wartością liczbową w zakresie od 1 do 8 w przypadku postaci graczy. Na swojej drodze możecie również napotkać o wiele silniejsze stworzenia, których wartości cech mogą przekroczyć górny pułap ósemki.

Pytanie brzmi, jak te liczby mogą być użyteczne w praktyce? Jak możesz je wykorzystać? Są one odpowiedzialne za budowanie puli kości, które są używane w testach tych cech. Oznacza to, że kiedy postać gracza będzie musiała przeprowadzić test związaną z cechą Ciała, powinna zebrać tyle kości k6, ile wynosi wartość cechy. Czyli dla Ciała o wartości 4, liczba kości wynosi 4k6.

Należy podkreślić, że wartości początkowe, wynikające z wybranego archetypu, można zmodyfikować. Jeżeli narzucone liczby nie są dla Ciebie satysfakcjonujące, możesz zamienić dwie z nich miejscami.

Umiejętności i Talenty

Tak samo jak wspomniane wcześniej Cechy, Umiejętności wpływają na budowaną pulę kości używanych podczas poszczególnych fragmentów rozgrywki. Każda z waszych postaci rozpocznie grę posiadając pierwszy poziom Wyszkolenia i Skupienia w swojej umiejętności podstawowej określonej przez wybrany archetyp.

Wyszkolenie określa liczbę dodatkowych kości dobieranych podczas używania umiejętności. Skupienie zaś definiuje modyfikator, jaki możemy dodać do uż otrzymanego wyniku z kości. Obie wartości można modyfikować za pomocą dostępnych punktów doświadczenia.

Rozpoczynając rozgrywkę, otrzymasz jeden talent podstawowy, który nada Twojej postaci dodatkowego charakteru. Żeby weszła w ten świat z pazurem.

Detale

Każda istota, poczynając od ludzi, a kończąc na humanoidalnych drzewach, ma cechy, które ją charakteryzują. I w tym temacie autorzy przychodzą z pomocą, dostarczając nam narzędzi do wygenerowania naszego jednego na milion herosa (tak naprawdę probabilistyka powie coś innego, ale nie zamierzam tego tutaj liczyć). Podane w tabelach wartości możemy określić poprzez rzut od 1 do trzech kości k6 i odczytanie zawartości odpowiedniej komórki. 

GatunekWiek postaci
Człowiek3k6+15
Aelf6k6x5
Duardin4k6x5
Sylvaneth1k6x1k6x1k6
Cechy charakterystyczne
1k61: blizna2: tatuaż3: kolczyki4: zapach5: akcent/
wymowa
6: dziwactwo/
odruch
1dziurawe policzkifale oceanu wzdłuż ramionuchoświeżo ścięta trawaspokojnie, z namysłembawienie się włosami lub brodą
2rozcięcie przez lewe okoświęty symbol na pośladkunosnieświeże mięsokrótko i na tematdecydowanie poprzez rzut monetą
3poparzona dłońskomplikowany labirynt na plecachszyjaoceaniczna bryzamyślenie na głosnoszenie dwóch nakryć głowy
4ślad po pętli wokół szyitajemne znaki na klatce piersiowejłuk brwiowyzgniłe jajkapowoli, flegmatycznienaśladowanie innych
5brakujące uchozerwane łańcuchy wokół nadgarstkówjęzykoleje i smaryszorstki szeptwieczne podjadanie
6wielokrotnie złamany noslicznik zabójstw na przedramieniupępekdym i popiółrozkazująco lub dudniąconerwowe śpiewanie lub gwizdanie
Spojrzenie
1k6123456
1ZapłakaneRadosnePrzeszywająceSpokojneDzikieIskrzące
2ZgorzkniałePełne
nadziei
WojowniczeGłębokiePrzymrużoneŁagodne
3NawiedzoneBystrePrzenikliweWymizerowaneZmęczoneMądre
4SmutneTroskliweSuroweStareObojętnePrzebiegłe
5ZimneUfneWyrachowaneMłodeSkupioneGorejące
6PusteCiepłeMartweZamgloneGniewneHipnotyzujące
Kolor oczu
3k6Człowiek/
Gromowładny
AelfDuardinSylvaneth
3CzarneBiałeZłocisteŚnieżnobiałe
4-5ZieloneZłoteIntensywnie zieloneLodowato błękitne
6-8NiebieskieJadeitoweBłękitneJasnożółte
9-12BrązoweSzafiroweCiemnobrązoweSoczyście zielone
13-15PiwneAmetystoweJasnopomarańczoweBladopomarańczowe
16-17BursztynoweRubinoweOgnistoczerwoneCiemnobrązowe
18Wybierz dowolneCzarneCzarne jak węgielCzarne niczym noc
Kolor włosów
3k6Człowiek/
Gromowładny
AelfDuardinSylvaneth
3Platynowy blondBiałeBiałeMłode pędy
4-5Złocisty blondSrebrzysteSzareBladożółte
6-8CzarneMiodowy blondZłocisteZielone
9-12BrązoweOrzechoweMiedzianeSoczyście zielone
13-15KasztanoweMahonioweSpiżoweZłocistobrązowe
16-17RudeCiemnoczerwoneCiemnobrązoweZwiędłe
18SiweCzarneCzarneUschnięte
Wzrost
CzłowiekNieśmiertelny GromowładnyAelfDuardinKonarnica/
Oderzewieniec
Łowca Kurnotha
4’10’’+3k6’’6’8’’+3k6’’5’10’’+2k6’’4’1’’+2k6’’5’4’’+2k6’’(3+2k6)’+1k6’’
Powiązania w drużynie
1k6123456
1…widział tatuaż Slaanesha na mojej piersi…i ja powaliliśmy razem chrómkaczaSłyszałem, że … kwestionuje swoje przekonania…pokonał mnie w pojedynkuZatrudniłem … do pomocy w pracy…opuścił mnie, gdy sprawy przybrały zły obrót
2…gdy był pijany, zaproponował wspólną kradzież admiralskiej fregaty…i ja rywalizujemy o ilość zabitych piekielnych pomiotów…i ja popełniliśmy błąd, o którym nie chcę rozmawiać…i ja mamy piosenkę, której nikt nie doceniaNoszę coś, co należy do …, a on ma coś mojego…przywalił mi raz w szczękę tak, że obudziłem się dopiero kilka godzin później
3…znał moich rodziców…i ja dorastaliśmy razem…jest mi dłużny pieniądze…ma coś, czego pragnęPowiedziałem … swoją tajemnicęPowierzyłbym … swoje życie
4Zawdzięczam … swoje życie…i ja mam sekretny uścisk dłoniJestem dłużny pieniądze…Uratowałem … życieWidziałem śmierć …Wiem, kim .. jest naprawdę
5…zatrudnił mnie, abym mu pomógł wykonać robotęPewnej nocy … przymierzał mój kapelusz…podzielił się ze mną tajemnicą…widział mnie w najgorszym momencie…i ja mam pasujące do siebie tatuażeCzytałem dziennik … i był on niepokojący
6Pewnej nocy widziałem, jak … czyścił zardzewiały nóż…znalazł mnie z twarzą w rynsztokuWraz z … opowiadaliśmy sobie historie przez całą noc…uczy mnie języka swojego luduMam bliznę od …. Jestem pewien na 99%, że to był wypadekObiecałem …, że zwrócę ciało jego rodzinie, gdy przyjdzie na to czas

Możliwości postaci

Mam dla was świetną informację – to jeszcze nie koniec! Pozostało nam najważniejsze, czyli uzupełnienie “technicznej” strony karty postaci. Przecież nie możemy rozpocząć służby w nieskończonych oddziałach specjalnych Sigmara, jeśli nie dowiemy się, ile wynosi Wytrzymałość naszej postaci. A Rany? O rany rany, czy jest niepowstrzymany? Zatem nie czekając już ani chwili zapraszam do tabeli poniżej. Tylko kilka obliczeń dzieli nas od finalizacji procesu splatania.

CechaWartość
ZwarcieCiało + Wyszkolenie w Walce Wręcz
CelnośćUmysł + Wyszkolenie w Walce Dystansowej
ObronaCiało + Wyszkolenie w Refleksie + wynikające z ekwipunku
PancerzSuma pancerza noszonego przez postać
WytrzymałośćCiało + Umysł + Dusza
Rany(Ciało + Umysł + Dusza) / 2
zaokrąglone w górę
InicjatywaUmysł + Wyszkolenie w Czujności + Wyszkolenie w Refleksie
Wrodzona Czujność( Umysł + Wyszkolenie w Czujności ) / 2 zaokrąglone w górę
ZapałDusza / 2
zaokrąglone w górę

Cele długo i krótkoterminowe

Po stworzeniu nowego zbawcy ludzkości, pozostaje nam ostatni krok – nadanie mu motywacji. To nie jest jednak sztuka dla sztuki, lecz integralna część rozgrywki i, co ważniejsze, rozwoju postaci. W końcu, żaden gracz nie zignoruje darmowych punktów doświadczenia.

Cele do zrealizowania dzielimy na krótkoterminowe (zajmujące postać na maksymalnie miesiąc) i długoterminowe (które mogą trwać latami, a nawet całe życie). Na początek potrzebujemy po jednym z takich wyzwań. Następnie, kiedy mamy już obraz całej drużyny, tworzymy dla niej odpowiednie motywacje, aby zintegrować postaci graczy i nadać powstałemu oddziałowi charakteru.

Z tym fragmentem za nami, możemy śmiało wkroczyć w świat Duszozwiązanych. Witamy w kolonii.

Archetypy

Poniżej przedstawione zostały wszystkie dostępne w podstawowym podręczniku archetypy postaci. Znajdziecie tu różnorodne rasy oraz zestawy umiejętności i ekwipunków startowych, które zostały wspomniane wcześniej. Dla miłośników tworzenia własnych, unikalnych kreacji wieczorowych, podręcznik oferuje również opcję wolnej amerykanki w wydaniu Sigmara Młotodzierżcy. Możecie więc wybierać swoje powołanie spośród dostępnych archetypów, lub wykreować zupełnie nową postać według własnych upodobań. Ruszajcie na przygodę, aby spełniać wolę bogów i odkrywać nowe, fascynujące historie w “nowym starym świecie” gry Warhammer Soulbound.

MAG BITEWNY
CiałoUmysłDusza
142
Gatunekczłowiek
Umiejętność PodstawowaSplatanie Magii
Umiejętności (9 PD)Czujność, Determinacja, Intuicja, Medycyna, Przebiegłość, Refleks, Rzemiosło, Splatanie Magii, Teologia, Wiedza Tajemna, Wiedza, Zręczność
Talenty PodstawoweRozplatanie Zaklęcia, Umiejętności Magiczne
Talenty (wybierz 2)Niezłomna Wola, Wiedźmi Wzrok,Wierny Towarzysz (wybierz), Zakazana Wiedza, Zaklęcia Nierozpraszalne
Wyposażenielaska czarodzieja (kostur), szaty maga bitewnego twojej Dziedziny Magii (Lekki Pancerz), magiczny fokus, grymuar, węgiel aqshiański, pióro i atrament, kreda, kilka sakiewek z rozmaitymi dziwactwami, 185 kropli Aqua Ghyranis
KORSARZ Z CZARNEJ ARKI
CiałoUmysłDusza
322
Gatunekaelf
Umiejętność PodstawowaWalka Wręcz
Umiejętności (12 PD)Atletyka, Czujność, Hart, Intuicja, Medycyna, Obłaskawianie Zwierząt, Przebiegłość, Przetrwanie, Refleks, Skradanie się, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Wiedza o Przyrodzie, Zastraszanie, Zręczność
Talent PodstawowyIm Więksi Są…
Talenty (wybierz 4)Bezlitosne Natarcie, Krasomówstwo, Myśliwy, Nieustraszony, Oburęczność, Oportunista, Przyjaciel Zwierząt
Wyposażeniepancerz korsarza (Średni Pancerz), samopowtarzalna kusza pistoletowa i kordelas (miecz) lub dwa kordelasy, płaszcz ze skóry morskiego smoka, bukłak pełen mocnego alkoholu, trofeum z upolowanego przez ciebie potwora, 45 kropli Aqua Ghyranis
CZARODZIEJKA MROCZNYCH
CiałoUmysłDusza
133
Gatunekaelf
Umiejętność PodstawowaSplatanie Magii
Umiejętności (9 PD)Czujność, Intuicja, Pobożność, Przebiegłość, Refleks, Skradanie się, Splatanie Magii, Teologia, Walka Wręcz, Wiedza Tajemna, Wiedza, Zastraszanie
Talenty PodstawoweRozplatanie Zaklęcia, Umiejętności Magiczne (Cienia)
Talenty (wybierz 3)Krasomówstwo, Mistrz Przebrania, Przestępca, Ulicznik, Wiedźmi Wzrok, Zniknięcie
Wyposażeniemroczna skórznia (Lekki Pancerz), wiedźmi kij (kostur), ebonowy sztylet, buteleczka ulubionego pachnidła, zestaw do charakteryzacji, dwie fiolki podstawowej trucizny, pergamin z listą imion oraz kroplami krwi przy każdym z nich, 220 kropli Aqua Ghyranis
NAJŚWIĘTSZY KAPŁAN BITEWNY
CiałoUmysłDusza
214
Gatunekczłowiek
Umiejętność PodstawowaPobożność
Umiejętności (7 PD)Determinacja, Hart, Krzepa, Medycyna, Pobożność, Refleks, Teologia, Walka Wręcz, Wiedza, Zastraszanie
Talent PodstawowyPomazaniec (Sigmar)
Talenty (wybierz 4)dowolne Cuda Sigmara, Medyk, Niezłomna Wola, Osąd Sigmara, Wierny Towarzysz (gryfogar), Zastraszająca Postawa
Wyposażenieszaty kapłana bitewnego (Lekki Pancerz), młot wojenny, młot, sigmarycka księga (święty symbol), płaszcz, posłanie, torba aptekarza, latarnia sztormowa, pipeta, 160 kropli Aqua Ghyranis
WĘDROWNY KUPIEC
CiałoUmysłDusza
232
Gatunekdowolny
Umiejętność PodstawowaPrzetrwanie
Umiejętności (12 PD)dowolne
Talent PodstawowyKryjówka Kupiecka
Talenty (wybierz 4)dowolne Cuda Sigmara, Medyk, Niezłomna Wola, Osąd Sigmara, Wierny Towarzysz (gryfogar), Zastraszająca Postawa
Wyposażenieszaty kapłana bitewnego (Lekki Pancerz), młot wojenny, młot, sigmarycka księga (święty symbol), płaszcz, posłanie, torba aptekarza, latarnia sztormowa, pipeta, 160 kropli Aqua Ghyranis
WIEDŹMA KAPŁANKA
CiałoUmysłDusza
224
Gatunekaelf (Córy Khaina)
Umiejętność PodstawowaPobożność
Umiejętności (7 PD)Czujność, Determinacja, Intuicja, Medycyna, Pobożność, Przebiegłość, Refleks, Skradanie się, Teologia, Walka Wręcz, Wiedza, Zręczność
Talent PodstawowyPomazaniec (Khaine)
Talenty (wybierz 3)Cios w Plecy, dowolne Cuda Khaina, Nieustraszony, Widzenie w Ciemnościach, Zakazana Wiedza
Wyposażenieceremonialna zbroja (Lekki Pancerz), ofiarne ostrze (sztylet), zakrwawiony rytualny kielich (święty symbol), osełka, kajdany, tłuczek i moździerz, 280 kropli Aqua Ghyranis
AELFIA WIEDŹMA
CiałoUmysłDusza
313
Gatunekaelf (Córy Khaina)
Umiejętność PodstawowaWalka Wręcz
Umiejętności (9 PD)Atletyka, Czujność, Hart, Pobożność, Przebiegłość, Refleks, Skradanie się, Teologia, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Zastraszanie, Zręczność
Talent PodstawowyKrwawa Furia
Talenty (wybierz 4)Bezlitosne Natarcie, Bezpieczne Lądowanie, Cios w Plecy, Człowiek-guma, Gotowość Bojowa, Oburęczność, Zniknięcie
Wyposażenieskórzana zbroja (Lekki Pancerz), dwa ofiarne ostrza (2 x sztylet), trzy fiolki podstawowej trucizny, butelka kwasu, 220 kropli Aqua Ghyranis
ZŁOCISTY RUMOGROMCA
CiałoUmysłDusza
323
Gatunekduardin (Ogniobójcy)
Umiejętność PodstawowaPobożność
Umiejętności (7 PD)Determinacja, Hart, Intuicja, Krzepa, Obłaskawianie Zwierząt, Pobożność, Rzemiosło, Teologia, Walka Dystansowa, Walka Wręcz
Talenty PodstawowePomazaniec (Grimnir), Wyczucie Ur złota, Zharrgrim
Talenty (wybierz 2)Bardzo Wytrzymały, dowolne Cuda Grimnira, Dyplomata, Nieustraszony
Wyposażeniedowolne trzy runy z ur-złota, runiczne żelazo i toporek lub hakotopór (topór dwuręczny), klucz kuźni (święty symbol), ilość ur-złota wystarczająca do wykucia jednej runy, 15 kropli Aqua Ghyranis
KOWAL BITEWNY
CiałoUmysłDusza
223
Gatunekduardin (Ogniobójcy)
Umiejętność PodstawowaZabawianie
Umiejętności (12 PD)Atletyka, Czujność, Determinacja, Hart, Intuicja, Pobożność, Przebiegłość, Refleks, Rzemiosło, Teologia, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Wiedza, Wiedza Tajemna, Zabawianie
Talent PodstawowyLegendarna Saga
Talenty (wybierz 4)Bardzo Wytrzymały, Bastion, Pamięć Ejdetyczna, Pomazaniec (Grimnir), Spostrzegawczy, Uczony, Zakazana Wiedza
WyposażenieRuna Żelaznej Skóry, Runa Nieustępliwej Gorliwości, dowolna runa z ur-złota, rodowy topór bojowy, toporek, relikwia Grimnira, samorodek ur-złota wielkości dłoni, 95 kropli Aqua Ghyranissymbol), ilość ur-złota wystarczająca do wykucia jednej runy, 15 kropli Aqua Ghyranis
POSZUKIWACZ ZAGŁADY
CiałoUmysłDusza
412
Gatunekduardin (Ogniobójcy)
Umiejętność PodstawowaWalka Wręcz
Umiejętności (9 PD)Atletyka, Czujność, Determinacja, Hart, Intuicja, Krzepa, Przetrwanie, Refleks, Teologia, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Zastraszanie 
Talent PodstawowyBarazakdum – Przysięga Zguby 
Talenty (wybierz 3)Bardzo Wytrzymały, Osaczony, Stalowy Żołądek, Szał Bitewny, Twardziel, Zastraszająca Postawa
WyposażenieRuna Żelaznej Skóry, dowolna runa z ur-złota, dowolna Powszechna broń dwuręczna do walki wręcz albo dwie dowolne Powszechne bronie jednoręczne do walki wręcz, pamiątka z ojczystych stron, posłanie, kilka płatków ur-złota, 110 kropli Aqua Ghyranis
AKHELIAŃSKI EMISARIUSZ
CiałoUmysłDusza
421
Gatunekaelf (Lud Głębin Idoneth)
Umiejętność PodstawowaObłaskawianie Zwierząt
Umiejętności (7 PD)Atletyka, Determinacja, Hart, Intuicja, Obłaskawianie Zwierząt, Przebiegłość, Refleks, Walka Wręcz, Zastraszanie, Zręczność 
Talent PodstawowyWierny Towarzysz (węgorz zębaty)
Talenty (wybierz 4)Dyplomata, Gotowość Bojowa, Kawalerzysta, Nieustraszony, Oportunista, Widzenie w Ciemnościach, Zastraszająca Postawa
Wyposażenieakheliański napierśnik (Średni Pancerz), szabla otchłani (miecz) i tarcza albo woltspisa (pika), płaszcz etermorza, naszyjnik z kawałkiem muszli z ojczystej enklawy, 40 kropli Aqua Ghyranis
ISHRAŃSKI DUSZOWRÓŻ
CiałoUmysłDusza
124
Gatunekaelf (Lud Głębin Idoneth)
Umiejętność PodstawowaPobożność
Umiejętności (7 PD)Czujność, Intuicja, Obłaskawianie Zwierząt, Pobożność, Przetrwanie, Teologia, Walka Wręcz, Wiedza, Wiedza o Przyrodzie, Wiedza Tajemna
Talent PodstawowyPomazaniec (Etermorze)
Talenty (wybierz 4)dowolne Cuda Etermorza, Pamięć Ejdetyczna, Widzenie w Ciemnościach, Wiedźmi Wzrok, Wierny Towarzysz (wróżnica), Wyczucie Kierunku
Wyposażenieopończa i szaty (Lekki Pancerz), palcoszpony, kostur z poszukującymi dzwonkami (kostur), płaszcz etermorza, kompas z cyfaru (święty symbol), bukłak morskiej wody, 230 kropli Aqua Ghyranis
ISHRAŃSKI ZAKLINACZ FAL
CiałoUmysłDusza
142
Gatunekaelf (Lud Głębin Idoneth)
Umiejętność PodstawowaSplatanie Magii
Umiejętności (7 PD)Determinacja, Intuicja, Obłaskawianie Zwierząt, Pobożność, Przetrwanie, Refleks, Splatanie Magii, Wiedza, Wiedza o Przyrodzie, Wiedza Tajemna
Talenty PodstawoweRozplatanie Zaklęcia, Umiejętności Magiczne (Głębin)
Talenty (wybierz 3)Magiczna Dyscyplina, Niezłomna Wola, Uczony, Wiedźmi Wzrok, Wierny Towarzysz (duch strażniczy), Zaklęcia Nierozpraszalne
Wyposażenielazurowe łuski (Lekki Pancerz), pelagiczny kostur (kostur), płaszcz etermorza, wyrzeźbiona aelfia runa o znaczeniu „woda”, dwie wodoszczelne tuby na zwoje, 200 kropli Aqua Ghyranis
AETERKEMIK
CiałoUmysłDusza
241
Gatunekduardin (Władcy Kharadronów)
Umiejętność PodstawowaRzemiosło
Umiejętności (9 PD)Czujność, Hart, Medycyna, Przebiegłość, Przetrwanie, Refleks, Rzemiosło, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Wiedza, Wiedza o Przyrodzie, Zręczność
Talent PodstawowyCzłonek Gildii Aeterkemików
Talenty (wybierz 3)Spostrzegawczy, Stalowy Żołądek, Medyk, Uczony, Wyostrzony Zmysł, Zakazana Wiedza
Wyposażeniekombinezon aeterkemika, przybory kemika, materiały do aeterotworzenia warte 100 kropli, notatnik pełen notatek i formuł, 85 kropli Aqua Ghyranis
ENDRINMISTRZ
CiałoUmysłDusza
232
Gatunekduardin (Władcy Kharadronów)
Umiejętność PodstawowaRzemiosło
Umiejętności (10 PD)Atletyka, Czujność, Determinacja, Hart, Intuicja, Krzepa, Przebiegłość, Przetrwanie, Refleks, Rzemiosło, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Zręczność
Talent PodstawowyCzłonek Gildii Endrinierów
Talenty (wybierz 5)Bystry, Gotowość Bojowa, Naprawy w Boju, Niezłomna Wola, Pamięć Ejdetyczna, Taktyk, Uczony, Zwinne Palce
Wyposażeniekombinezon endrinmistrza, narzędzia endriniera, wybrane szkice eksperymentalnych urządzeń, 45 kropli Aqua Ghyranis
AERONAUTA
CiałoUmysłDusza
331
Gatunekduardin (Władcy Kharadronów)
Umiejętność PodstawowaRzemiosło albo Walka Dystansowa
Umiejętności (9 PD)Atletyka, Czujność, Determinacja, Hart, Intuicja, Przebiegłość, Przetrwanie, Refleks, Rzemiosło, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Zręczność
Talent PodstawowyCzłonek Gildii Endrinierów albo Harcownik
Talenty (wybierz 4)Błyskawiczne Przeładowanie, Bystry, Członek Gildii Endrinierów, Harcownik, Naprawy w Boju, Nieustraszony, Saper
Wyposażeniekombinezon endrinotechnika albo kombinezon aerostrażnika, dowolna Powszechna broń do walki wręcz, dwa granaty aeteryczne albo miny powietrzne, talizman na szczęście, 25 kropli Aqua Ghyranis
RYCERZ AZYRU
CiałoUmysłDusza
324
GatunekNieśmiertelny Gromowładny
Umiejętność PodstawowaPobożność
Umiejętności (7 PD)Atletyka, Czujność, Determinacja, Intuicja, Medycyna, Pobożność, Refleks, Teologia, Walka Wręcz, Zastraszanie
Talent PodstawowyPomazaniec (Sigmar)
Talenty (wybierz 3)dowolne Cuda Sigmara, Dyplomata, Medyk, Niezłomna Wola, Uczony
Wyposażeniesigmarytowy pancerz płytowy (Średni Pancerz), gwiezdne ostrze (miecz), sztylet, niebiańskie skrzydła, niebiańska latarnia (święty symbol), 85 kropli Aqua Ghyranis
RYCERZ ZAKLINACZ
CiałoUmysłDusza
342
GatunekNieśmiertelny Gromowładny
Umiejętność PodstawowaSplatanie Magii
Umiejętności (7 PD)Determinacja, Intuicja, Medycyna, Obłaskawianie Zwierząt, Rzemiosło, Splatanie Magii, Teologia, Walka Wręcz, Wiedza, Wiedza Tajemna
Talenty PodstawoweRozplatanie Zaklęcia, Umiejętności Magiczne (Niebios)
Talenty (wybierz 2)Niezłomna Wola, Potężne Zaklęcia, Uczony, Wiedźmi Wzrok, Zakazana Wiedza
Wyposażeniesigmarytowy pancerz płytowy (Średni Pancerz), kostur zaklinacza (kostur), sztylet, liberia Zakonu Przenajświętszych, grymuar, futerał na zwoje, 240 kropli Aqua Ghyranis
RYCERZ POSZUKIWACZ
CiałoUmysłDusza
423
GatunekNieśmiertelny Gromowładny
Umiejętność PodstawowaWalka Wręcz
Umiejętności (7 PD)Atletyka, Determinacja, Hart, Krzepa, Przetrwanie, Refleks, Teologia, Walka Wręcz, Wiedza, Zastraszanie
Talent PodstawowyHeroiczne Wyzwanie
Talenty (wybierz 3)Bardzo Wytrzymały, Bastion, Dyplomata, Gotowość Bojowa, Osaczony, Zastraszająca Postawa
Wyposażeniesigmarytowy pancerz bojowy (Ciężki Pancerz), wybierz bojowe ostrze Poszukiwacza (miecz) i tarczę albo dowolną broń dwuręczną do walki wręcz, płaszcz, niewielki wisior z symbolem twojego dawnego Burzowego Zastępu, 65 kropli Aqua Ghyranis
RYCERZ ŁOWCA
CiałoUmysłDusza
333
GatunekNieśmiertelny Gromowładny
Umiejętność PodstawowaWalka Dystansowa
Umiejętności (9 PD)Atletyka, Czujność, Determinacja, Obłaskawianie Zwierząt, Przebiegłość, Przetrwanie, Refleks, Skradanie się, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Wiedza o Przyrodzie, Zręczność
Talent PodstawowyWierny Towarzysz (gwiezdny orzeł)
Talenty (wybierz 3)Gotowość Bojowa, Myśliwy, Nieustraszony, Strzała Gwiezdnego Losu, Wyczucie Kierunku, Zniknięcie
Wyposażeniesigmarytowy pancerz płytowy (Średni Pancerz), łuk łowczego wymiarów (łuk), kołczan i strzały, burzowy gladius (miecz), niebiańskie skrzydła, 90 kropli Aqua Ghyranis
KONARNICA
CiałoUmysłDusza
242
Gatuneksylvaneth
Umiejętność PodstawowaSplatanie Magii
Umiejętności (7 PD)Czujność, Medycyna, Obłaskawianie Zwierząt, Rzemiosło, Splatanie Magii, Teologia, Walka Wręcz, Wiedza, Wiedza o Przyrodzie, Wiedza Tajemna
Talenty PodstawoweRozplatanie Zaklęcia, Umiejętności Magiczne (Jadeitu)
Talenty (wybierz 2)Medyk, Przyjaciel Zwierząt, Utkanie Broni, Wiedźmi Wzrok, Wierny Towarzysz (gorzkoczerw)
Wyposażeniekosa z zielonego drzewa (kosa bojowa), odłamek cyklonitu z Ghyranu, 310 kropli Aqua Ghyranis
ŁOWCA KURNOTHA
CiałoUmysłDusza
431
Gatuneksylvaneth
Umiejętność PodstawowaWalka Dystansowa albo Walka Wręcz
Umiejętności (6 PD)Czujność, Hart, Krzepa, Obłaskawianie Zwierząt, Refleks, Skradanie się, Walka Dystansowa, Walka Wręcz, Wiedza o Przyrodzie
Talent PodstawowyWspomnienia Przodków
Talenty (wybierz 2)Bastion, Myśliwy, Nawałnica Zagłady, Przyjaciel Zwierząt, Wierny Towarzysz (kołczaniak)
Wyposażeniewielki łuk (łuk), wybierz miecz dwuręczny albo kosę bojową, 280 kropli Aqua Ghyranis
ODRZEWIENIEC FLETNIARZ ŚCIEŻEK
CiałoUmysłDusza
422
Gatuneksylvaneth
Umiejętność PodstawowaWalka Wręcz
Umiejętności (7 PD)Atletyka, Czujność, Hart, Intuicja, Przetrwanie, Refleks, Walka Wręcz, Wiedza o Przyrodzie, Zabawianie, Zastraszanie
Talent PodstawowyEcha Wojny
Talenty (wybierz 3)Gotowość Bojowa, Myśliwy, Nieustraszony, Oportunista, Spostrzegawczy, Wyostrzony Zmysł 
Wyposażeniedowolna Powszechna broń do walki wręcz, fletnia ścieżek, 280 kropli Aqua Ghyranis

Zasada opcjonalna – Wolna Sigmarykanka

Jeśli wyobraźnia Cię wybitnie mocno poniesie, a sztywne ramy podręcznika nie spełnią twoich wygórowanych potrzeb, na pomoc przychodzi alternatywna opcja kreacji. Wybierasz w niej niemal wszystko dla swojej postaci, tworząc bohatera ze snów(lub koszmarów), zaś zasady tego procesu przedstawiają się następująco:

  1. Wszystkie statystyki, czyli Ciało, Umysł i Duch, zaczynają od poziomu 1.
  2. Wybierasz dowolny gatunek.
  3. Dostajesz 35 punktów doświadczenia do wydania na atrybuty, umiejętności i talenty.
  4. Wybierasz dwie powszechne bronie lub jedną broń i tarczę. Wybierasz również lekki lub średni powszechny pancerz.
  5. Jeśli zaczynasz grę jako Kharadron, wybierasz zamiast rzeczy podanych w punkcie 4 jeden z podstawowych uprzęży.
  6. Jeśli zaczynasz grę jako Ogniobójcą, wybierasz zamiast rzeczy podanych w punkcie 4 kilka ur-run w liczbie równej Twojemu Duchowi.
  7. Otrzymujesz 200 kropel Aqua Ghyranis do wydania na ekwipunek.
  8. Jeśli zaczynasz grę jako Nieśmiertelny Gromowładny Twoja startowa pula doświadczenia to 40, a Twój ekwipunek ma cechę Sigmarytowy. Otrzymujesz również 100 kropel Aqua Ghyranis.