"Największym dobrodziejstwem na tym świecie jest fakt, że umysł ludzki nie jest w stanie skorelować całej swej istoty. Żyjemy na spokojnej wyspie ignorancji pośród czarnych mórz nieskończoności i wcale nie jest powiedziane, że w swej podróży zawędrujemy daleko." -H.P. Lovecraft
Wieża do kości - każda osoba, która RPG-ami pasjonuje się trochę dłużej, pewnie usłyszała ten termin; może nawet wie, czym ta tajemnicza wieża jest. Jeśli tak jest w Twoim przypadku - możesz śmiało przejść do następnej sekcji tego artykułu, gdzie wyjaśnimy jakie rodzaje wieży do kości można znaleźć i jaka będzie najlepsza dla Ciebie; jeśli nie - spokojnie, zaraz wszystkiego się dowiesz.
Raczej każdy w swoim życiu chociaż raz rzucił kostką. Nic specjalnego, kwadratowy kawałek plastiku z małymi wypustkami, które ktoś postanowił nazwać oczkami. Doskonale znasz ten temat i zastanawiasz się, dlaczego to mówię, skoro tak naprawdę czytasz to, żeby dowiedzieć się jakie kości będą najlepsze dla ciebie i twojej kampanii w tym RPG-u, o którym wszyscy teraz mówią.
Podróżna wersja klasycznej gry strategicznej dla dwóch osób.
Przez wiele wieków potężni władcy ćwiczyli za pomocą tej gry logiczne myślenie i umiejętność przewidywiania ruchów. Gra po dziś dzień zachowała swój wyjątkowy walor edukacyjny.
Wymiar szachownicy: 160x160 mm. Wysokość króla: 45 mm. Wielkość pola: 17 mm. Szachy to strategiczna gra umysłowa. Opracowanie pierwszych zasad gry datuje się na V wiek n.e. w Indiach, czyli ponad 1500 lat temu. Zebrano liczne dowody na potwierdzenie tego, że tak było - świadczą o tym liczne wykopaliska i zapisy w starych księgach. Do Europy gra trafiła około 1000 lat temu, do Polski, około 800 lat temu. Obecnie szachy są grą znaną na całym świecie. Klasyczna partia szachów toczy się pomiędzy dwiema osobami. Szachownica, na której rozgrywana jest partia podzielona jest na 64 pola: jasne i ciemne (na przemian). Przeciwnicy dysponują zestawami figur w odmiennych kolorach, umownie nazywanymi - białymi i czarnymi. W skład każdego z nich, wchodzi szesnaście figur: król, hetman (również nazywany damą lub królową), dwa gońce (z niemieckiego nazywane czasem lauframi), dwa skoczki (zwane też popularnie końmi), dwie wieże oraz osiem pionów. Najważniejszą figurą w szachach jest król. Celem gry jest zamatowanie króla przeciwnika. Wygrywa ten gracz, który dokona tego pierwszy. ZAWARTOśĆ:
Podróżna wersja klasycznej gry strategicznej dla dwóch osób.
Przez wiele wieków potężni władcy ćwiczyli za pomocą tej gry logiczne myślenie i umiejętność przewidywiania ruchów. Gra po dziś dzień zachowała swój wyjątkowy walor edukacyjny.